Turistické trasy

Cyklistická trasa: Podtrosecké údolí

Hrubá Skála – Věžák – Pleskotský mlýn – Vyskeř – Kacanovy – Hrubá Skála

Popis trasy: Z obce Hrubá Skála se vydejte cyklotrasou číslo 4015 směrem na Věžák, kde změníte trasu na číslo 4010. Pojedete dál na Pleskotský mlýn a Vyskeř cyklo stezkou číslo čtrnáct a jakmile dojedete do Kacanov, vydejte se cyklo 4012 k zámku Hrubá Skála. Po vyhlídce do okolí se můžete vypravit zpátky do obce Hrubá Skála. Většinou pojedete po zpevněných cestách a trasa se hodí i pro rodiny s dětmi.

• Celkem ujedete 18 km po středně náročné trati, vhodné pro crossová (trekingová) a horská (MTB) kola

Cyklistická trasa Hruboskalská

Sedmihorky – Hrubá Skála – Kacanovy – Turnov – Sedmihorky

Popis trasy: Trasu začnete na parkovišti u Sedmihorek, kde naleznete bývalé lázně a různé objekty k rekreaci. Trasou s číslem 4015 vystoupáte k renesančnímu zámku z šestnáctého století s názvem Hrubá Skála, kde je v současné době hotel s restaurací. Vy se ale můžete podívat z věže s vyhlídkou do okolí pěkně z výšky. Z Hrubé Skály odbočte vpravo a jeďte přibližně jeden kilometr červenou pásovou značku na trase 4078. Dorazíte k rozcestníku, kde se nalézá zelená pásová značka a vy se trasou 4012 dostanete až k hotelu Králíček u Kacanov. V obci Kacanovy je vám během letního období k dispozici koupaliště s travnatou pláží. Dalším vaším cílem je město Turnov – trasou čtrnáct sojedete až k železniční stanici, kde zatočíte na modrou 4010 a dojedete zpátky do Sedmihorek.

• Celkem ujedete 16 km po středně náročné trati

Cyklistická trasa: Maloskalský okruh

Malá Skála – Turnov – Pelešany – Valdštejn – Hrubá skála – Kopicův statek – Chlum – Turnov – Malá Skála

Popis trasy: Nenáročný cyklistický okruh začnete v obci Malá Skála odkud se vydáte směrem k městu Turnov. Z města vyrazíte trasou číslo 4010 na Pelešany a k odbočce na Valdštejn po čísle 4015. Po prohlídce hradu ujíždějte k zámku Hrubá Skála a odtud po žluté na Kopicův statek. Ze statku po trase číslo dvanáct na město Turnov a zpět do startovního místa – Malé Skály.

• Celkem ujedete 38 km po středně náročné trati, vhodné pro crossová (trekingová) kola.

Cyklistická trasa: Na hrad Kost a zámek Hrubá Skála

Branžež – Srbsko – Pomníky – Podkost – Střehom – Sobotka – Dolní mlýn – Troskovice – Borek – Hrubá Skála –  Kacanovy – Žehrov – Srbsko – Branžež

Popis trasy: Váš výlet na kole začnete v autokempu Branžež, kde není problém zaparkovat a občerstvit se. Vyjedete modrou trasou –  cyklo s číslem 4009 do Srbska, kde se po červeném značení dostanete po asfaltové cestě na Pomníky a posléze na Podkost. Pokračujete na Střehom a Sobotku a odtud vás cyklo 281 dovede do Podhůry, Dolního mlýna a dále na Troskovice a Borek. Po modře značené asfaltce se vydáte k zámku Hrubá Skála a po vychutnání pěkné vyhlídky můžete porkačovat na Kacanovy, Žehrov, Srbsko a Branžež.

• Celkem ujedete 50 km po středně náročné trati, vhodné pro crossová (trekingová)  a horská (MTB) kola.

Cyklistická trasa Branžež – Kopicův statek – Branžež

Nová Ves – Srbsko – Žehrov – Skokovy – Kacanovy – Kopicův statek – Hrubá Skála – Vidlák – Troskovice – Dolní Mlýn – Podhůra – Roveň – Libošovice – Podkost – Pomníky – Kamenice – Čížovka – Nová Ves

Popis trasy: Z Nové Vsi se vydejte po cyklotrase číslo 4009 na Srbsko a sále po silnici na Žehrov, Skokovy a Kacanovy. Z Kacanov vás čeká lesní cesta na Kopicův statek a odtud se dostanete k rozcestí Zlaté stezky. Po červené se vydáte na zámek Hrubá Skála, na Vidlák, Troskovice, Dolní Mlýn. Z Podhůry zvolte cyklo stezku číslo 14 až do Podkosti. Navšivte hrad Kost a pěknými interiéry a okolím a můžete pokračovat v cestě na Pomníky až do Nové Vsi po cyklo 4009.

•  Celkem ujedete 39 km na středně náročné trati, vhodné pro crossová (trekingová) a horská (MTB) kola.

Turistická trasa Hrubá Skála – Valdštejn – Turnov

Hrubá Skála – Mariánská vyhlídka – Valdštejn – Hlavatice – Turnov

Popis trasy: Od železniční zastávky Hrubá Skála se vydejte modrou turistickou značkou ve směru na zámek Hrubá Skála, kde si můžete prohlédnout nádvoří a zajít do věže s vyhlídkou. Provozuje se zde i restaurace a hotel, takže máte možnost občerstvení. Po červené značce se dalším úsekem cesty dostanete k odbočce na Mariánskou vyhlídku. Po výhledu na okolí se vydejte cestou zpátky po žluté trase a posléze po červené na hrad Valdštejn, kde máte možnost prohlídky objektu i občerstvení. Vaše další kroky vás zavedou na rozhlednu Hlavatice, odkud posléze sestoupíte k železniční stanici Turnov – město. Pokud chcete pokračovat, zkuste jít po červené turistické značce kolem židovského hřbitova až na náměstí a dále po lžuté na turnovské nádraží.

• Celkem ujdete 10,5 km po středně náročné trase.

Turistická trasa z Pelešan na zámek Hrubá Skála a hrad Valdštejn

Pelešany – Valdštejn – Janova vyhlídka – Antonínův pramen – Mariánská vyhldíka – Hrubá Skála – Valdštejn

Popis trasy: Na parkovišti u vesnice Pelešany najdete váš výchozí bod a také rozcestník, kde si pro začátek vyberete  zelenou značkou. Trasa vás povede po lesní cestě a posléze cestičkou až na zříceninu hradu Valdštejn. Na hradu můžete absolvovat prohlídku a posléze se vydejte po žluté trase na Antonínův pramen. Asfaltovou cestou sejdete dolů a narozcestí pokračujete vpravo po žluté. Zanedlouho narazíte na odbočku, vedoucí na Janovu vyhlídku. Odtud se vraťte zpět a pokračujte k rozcestníku, kde následujete žlutou trasu kolem skalisek, rybníka a dřevěné schůdky vás zavedou až k dalšímu rozcestníku. Tady zvolíte lesní pěšinu na levou stranu a po žluté se dostanete okolo kaskád a studánky až na Josefův pramen a poté na Antonínův pramen. Od rozcestníku vystoupáte do kopce vpravo, prijdete kořenatým svahem a schůdky vás dovedou k symbolickému hřbitovu horolezců. Na dalším úseku očekávejte Mariánskou vyhlídku a krásným pohledem na zámek Hrubá Skála a na Hruboskalsko. Jakmile budete odcházet z vyhlídky, dejte se vlevo a po dvou stovkách metrů se ocitete na další menší vyhlídce. Vydáte se zpátky a po schůdkách z kamene a lesní pěšinou dojdete k silnici s rozcestníkem. Po červené nebo modré půjdete k zámku Hrubá Skála a posléze se navrátíte k rozcestníku a tudy asfaltkou po červené. Minete atboretum Bukovina, hájovnu a rozcestník a stále červenou trasou  vystoupáte  na kopec, za mostkem uhnete vpravo a od rozcestníku až na vyhlídku Kapela. Po návratu zpátky na silnici půjdete rovně po červené a po chvilce odbočíte na vyhlídku U lvíčka. Po rozhlédnutí se po přírodní rezervaci Hruboskalsko se pustíte červenou trasou k rozcestníku a odtud na hrad Valdštějn. Po zelené se lesní pěšinou přesunete na asfaltovou silnici a pak už budete na parkovišti u obce Pelešany.

• Celkem ujdete jedenáct kilometrů po středně náročné trase, nevhodné pro cyklisty.

Turistická trasa: Zlatá stezka Českého ráje Turnov – Valdštejn – Hrubá Skála

Turnov – Hlavatice – Valdštejn – Arboretum Bukovina – Hrubá Skála – Sedmihorky

Popis trasy: Z náměstí Českého ráje v Turnově se vydáte Hlubokou ulicí, pak Soboteckou ulicí a dál okolo židovského hřbitova až k železniční stanici Turnov – město. Za přejezdem se dáte vlevo stále po červené turistické značce vedlejší silnicí, přes lávku a potok Libuňku. Vystoupáte mezi rodinnými domky na asfaltku a okolo hotelu projdete na vrchol k rozhledně Hlavatice, kam se dostanete po točitých schodech. Vydáte se dále po červené, přes odbočku žluté až na hrad Valdštejn. Odtud se vypravíte ke Kopicovu statku s lidovou architekturou. Na zámek Hrubá Skála se dostanete přes vyhlídky až k hájovně Bukovina, vystoupáte na Adamovo lože a na Mariánskou vyhlídku a nad Zámeckou roklí stojí zámek Hrubá Skála. Od zámku půjdete po žluté Myší dírou na Dračí skály a dál do Sedmihorek – nejprve k bývylým lázním, ke koupališti a kempu a následně k železniční stanici Sedmihorky.

• Celkem ujdete 9,5 km po známé středně náročné trase, plné spousty atraktivních míst.

Jak se dostat na zámek Hrubá Skála, kdy přijet na zámek a další informace.